ارتقادی بازاریابی ایمیلی
ایمیل مارکتینگ چیست؟ + نکات نوشتن یک استراتژی بازاریابی ایمیلی موفق
این هماهنگی باعث میشود پیام برند در ذهن مخاطب باقی بماند و نرخ تعامل افزایش یابد. اتومیشن به شما این امکان را میدهد تا بر اساس کنشهای صورت گرفته توسط کاربران و همچنین برند خود، ایمیلهای مناسب و سروقت ارسال کنید. مشکلات فنی مانند فیلترهای هرزنامه، اختلالات در سرورها و خطاهای مربوط به ارسال ایمیل، باعث میشود ایمیل دست مشتریان نرسد. این موضوع میتواند بر اثربخشی کمپینهای بازاریابی ایمیلی تأثیر منفی بگذارد و باعث کاهش نرخ باز شدن ایمیلها و در نتیجه، کاهش تعامل با مخاطبان شوند. بسیاری از کاربران دید مثبتی نسبت به این روش بازاریابی ندارند و این احتمال وجود دارد که ایمیلهای بازاریابی هرگز توسط مشتریان باز نشود. برای اینکه احتمال باز شدن ایمیلهای تبلیغاتی خود را بالا ببرید، نیاز دارید تصویری شفاف نسبت به مشتریان بالقوه خود داشته باشید و محتوای مطابق با نیازها و سلیقهی آنها تولید و ارسال کنید.
حتی ایمیلهای رد یا تایید سبد خرید همچنان فرصتهایی برای توسعه روابط شما هستند، اگر باهوش باشید. هر تعامل فرصتی برای تقویت صدای برند شما است و در بسیاری از موارد، آنها فرصت هایی برای تقویت تلاش های شخصی سازی شما نیز هستند. بدیهی است که هنگام پرسیدن، مهم است که به زمان و مرزهای مخاطب خود احترام بگذارید، بنابراین توصیه می کنیم جایگاه خود را انتخاب کنید و مطمئن شوید که چیزی بیهوده نمی خواهید. به عنوان مثال، نظرسنجی هایی که همراه با یک کوپن ارائه می شود، باعث می شود مشتریان از ارائه اطلاعات خود احساس خوبی داشته باشند. از نظر فلسفی، هدف شخصی سازی فقط این نیست که چیزها را به طور مؤثرتر به مشتریان خود بفروشید.
علاوه بر این، می توانید هر قالب ایمیلی در این پلتفرم را به آسانی برای دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی کنید. بهعنوان نکتهی پایانی، میتوانید به مشترکان این امکان را بدهید که اگر سوالات بیشتری دارند، از طریق پلتفرم دلخواهشان با شما در ارتباط باشند. این نوع ارتباط نیز برای افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ بسیار موثر است. ایمیل مارکتینگ به عنوان پادشاه دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود، اما به کارگیری درست از آن برای افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ می تواند کمی چالش برانگیز باشد. نرخ تبدیل اندازه گیری می کند که چه تعداد از گیرندگان ایمیل اقدام مورد نظر خود را انجام می دهند، مانند خرید یا ثبت نام. ایجاد فوریت در ایمیل تبلیغاتی شما می تواند به میزان قابل توجهی باعث افزایش تبدیل شود.
در ادامه تلاش کنید مشکلات را برطرف کرده و بازاریابی خود را بهبود دهید. لازم به ذکر است که موفقیت در بازاریابی ایمیل نیازمند صبر، پشتکار و خلاقیت است. با تولید محتوای کاربردی، شخصیسازی پیامها و برقراری ارتباط دوطرفه با مخاطبان، میتوانید مشتریان وفاداری برای کسب و کار خود بسازید که مهمترین سرمایه هر برندی هستند. جمعبندیبازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین کانالهای دیجیتال مارکتینگ است که میتواند به رشد کسب و کار شما کمک شایانی کند. برای پیادهسازی یک استراتژی ایمیل مارکتینگ قدرتمند کافی است نکات گفته شده در این مقاله را رعایت کنید و مرتبا عملکرد کمپینهای خود را آنالیز و بهینهسازی نمایید.
اولین ایمیل در سال 1971 توسط مهندس کامپیوتر به نام ری تاملینسون ارسال شد. پیامی که وی ارسال کرد فقط یک رشته اعداد و حروف بود اما این آغاز دوره جدیدی در حوزه ارتباطات بود. علاوه بر این بد نیست بدانید تاملینسون آن شخصی بود که استفاده از نماد “@” را در آدرس های ایمیل آغاز کرد. با همکاری با قوانین و مقررات حریم خصوصی، مشاغل آنها را رعایت میکنند و از فرار از داراییهای سنگین و ظریف اجتناب میکنند. سیاستهای واضح حریم خصوصی و حفاظت قوی از دادهها در عمل GDPR اطمینان حاصل میکند که از قانون پیروی میشود و در عین حال به شهرت هر برند بهبود میبخشد.
یکی از مهمترین مراحل در بازاریابی ایمیلی ایجاد یک لیست ایمیل قوی است. این به معنای هدف قرار دادن افراد مناسب و ارائه یک دلیل قانع کننده برای ثبت نام است. خواه از طریق انگیزهای مانند تخفیف یا منبع رایگان باشد، یا صرفاً با ارائه محتوای ارزشمند، واضح است که چرا مردم باید در ایمیل های شما مشترک شوند. دنیای ایمیل مارکتینگ به طور مداوم در حال تحول است و مهم است که با آخرین روندها و فناوری ها به روز باشید. از آنجایی که کسبوکارها همچنان به بازاریابی ایمیلی به عنوان یکی از اجزای کلیدی استراتژی بازاریابی خود متکی هستند، توجه به آخرین روندها و نوآوریها بسیار مهم است. مشتریان بیش از هر زمان دیگری از حریم خصوصی خود آگاهاند و به روش شرکتها در استفاده از اطلاعاتشان اهمیت زیادی میدهند.
اگر به دنبال افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ هستید هنگام نوشتن خبرنامه ایمیلی خود، از ساختار "هرم وارونه" استفاده کنید. یعنی مهمترین جزئیات را در ابتدای متن قرار دهید و جزئیات کماهمیتتر را به انتها منتقل کنید. اگر از همان ابتدا اطلاعاتی را که برای مخاطبانتان بیاهمیت است ارائه دهید، احتمالاً آنها از خواندن ادامه ایمیل منصرف خواهند شد. از تیترها و نشانهگذاریها (مانند بولت پوینتها) استفاده کنید تا خواندن متن را آسانتر کنید. یک نکته دیگر هنگام نوشتن محتوا برای افزایش فروش با ایمیل های تبلیغاتی این است که حتماً مزایای پیشنهادی خود را برجسته کنید. برای مثال، اگر در حال تبلیغ حراج ویژه پاییز هستید، میتوانید در متن ایمیل به میزان صرفهجویی مشتریان اشاره کنید.
کمپینهای مبتنی بر رویداد، نوع دیگری از استراتژیهای تبلیغاتی است که منجر به حفظ ارتباط هدفمند و خاص با مخاطبها میشود. در این شیوه، شما به جای ارسال یک خبرنامهی کلی یا یک ایمیل تبلیغاتی یکسان برای همه، بر اساس نحوهی تعامل آنها با کسبوکارتان محتوای متفاوت برایشان ارسال کنید. فراخوان به اقدام (CTA) جذاب و حرفهای نیز یکی دیگر از تکنیک های ایمیل مارکتینگ است که میتواند به طور چشمگیری بر میزان کلیک ایمیلهایتان تأثیر بگذارد. میتوانید با استفاده از دکمهها و متنهایCTA، مختلف با توجه به استراتژی A/B تست، بررسی کنید، کدام فراخوان به اقدام، برای مشتری جذابتر است و فرد را دعوت به انجام کار مورد نظرتان میکند. یکی از مهمترین اهداف ایمیل مارکتینگ، حفظ ارتباط با کاربران و مشتریان است. با ارسال خبرنامهها و فرمهای نظرسنجی با آنان تعامل داشتهباشید و آنان را در کنار خود نگه دارید.
بازاریابی چندکاناله به برندها اجازه میدهد تا مشتریان را در نقاط تماس متنوعی مانند ایمیل، پیامک، تبلیغات آنلاین و شبکههای اجتماعی هدف قرار دهند. برای بهبود این نرخ از تکنیکهایی مانند شخصیسازی موضوع، استفاده از ایموجیهای مناسب و بهینهسازی زمان ارسال استفاده کنید. با افزایش محبوبیت بازاریابی به شیوۀ ایمیلی، مشکل اسپم نیز به یکی از چالشهای اصلی این نوع بازاریابی تبدیل شد. کاربران با حجم بالایی از پیامهای ناخواسته مواجه شدند و این امر نارضایتی بسیاری را به همراه داشت. در اوایل دهه ۲۰۰۰، قوانین متعددی برای کنترل اسپم و بهبود کیفیت ایمیلهای بازاریابی تصویب شد.
با افزایش استفاده مشتریان از تلفن همراه، باید مطمئن شوید که آنها هم تجربهای مشابه با کاربران دسکتاپ از ایمیل شما دارند. برای اطمینان از اینکه ایمیلهایتان تجربه خوبی برای کاربران تلفن رقم میزنند، میتوانید این کار را به یک شرکت فناوری برونسپاری کنید. شاید برای انجام صحیح این کار لازم باشد بخشهای زیادی از سیستم خود را اصلاح کنید. روش بازیسازی که بهتازگی محبوب شده، به معنی گنجاندن عناصر بازی در یک محتوای جدی است. اگر منابع و بازار تخصصی مناسبی داشته باشید، میتوانید از این هم فراتر روید و یک بازی کوچک در تبلیغات ایمیلی خود بگنجانید. این بازی میتواند مربوط به بازار هدف یا خدمات شما باشد، اما حتما باید به صنعتتان و آنچه میفروشید هم مربوط باشد.
نسخههای مختلف CTA خود را با گروههای مختلف مشترکین آزمایش کنید و ببینید کدام یک نرخ کلیک بالاتری دارد. دوم، محتوای ایمیلها باید جذاب، مفید و مرتبط با علایق و نیازهای مخاطبان باشد. ایمیل transactional، ایمیلی است که به صورت خودکار توسط وب سایت شما برای یک گیرنده شخصی به دنبال انجام یک معامله، تراکنش و یا اقدام خاصی که توسط آن شخص انجام شده است، ارسال میشود. همانطور که از نام آن پیداست، یک خبرنامه، اخبار مربوط به کسب و کار شما را به اشتراک می گذارد. البته در کنار معرفی خود به نقاط عطف جدید، قابلیت های محصول جدید یا محتوای ارزشمند که بیشتر به عنوان اطلاعات عمومی هستند، اشاره کنید. خلاصه حرفمان این است که اگر میخواهید ایمیلی بفرستید که مشتری به واسطه آن وارد سایت شود یا از شما خرید کند، باید ارزش افزودهای نسبت به سایر راههای ارتباطی ایجاد کنید.
99 درصد از کاربران ایمیل حداقل یک بار در روز ایمیل خود را چک می کنند. اگر وبلاگی در وبسایت خود دارید، بهترین مقالات هفته را در یک ایمیل معرفی کنید. به جای این دو حالتی که گفتیم، میتوانید مطالب آموزشی مطابق محصولی که مشتری از شما خریده است بفرستید یا فقط تخفیفهای ویژه را اطلاع دهید. در نتیجه، بازاریابها فقط در صورتی میتوانند به کسی ایمیل بفرستند که خود کاربر خواسته باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.
با صورتحساب یکپارچه، میتوانید تمام تراکنشهای مالی خود را به سهولت مدیریت کرده و از هزینههای اضافی پیشبینی نشده جلوگیری کنید. نیازی به جستجو برای پیدا کردن اطلاعات عملکرد کمپین و جابجایی بین صفحات گوناگون نیست. با ردیابی و بررسی شاخصهای کلیدی در لحظه، همواره یک قدم جلوتر خواهید بود. این قابلیت به شما امکان میدهد که تصمیمات مبتنی بر داده اتخاذ نموده و استراتژیهای بازاریابی خود را فوراً بهینه کنید. این روش میتواند به شما کمک کند تا محصولات و خدمات را بهتر به مشتریان معرفی کنید و فروش خود را افزایش دهید.
این مجموعه تیمی حرفهای در اختیار دارد و خدمات حرفهای طراحی سایت، سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ به کسبوکارها ارائه میدهد. اگر نمیدانید مهمترین ابزارهای بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟ ادامهی مطلب را از دست ندهید. با توجه به شناختی که از مخاطبان دارید، شروع به طراحی و تولید محتوا کنید. هنگام تولید محتوا برای پیامها، به کاربر احترام بگذارید و محتوای مفید و ارزشمند ارسال کنید. یکی از شاخصهای تشخیص میزان موفقیت استراتژیهای بازاریابی میزان نرخ بازگشت سرمایه یا (ROI) آن است.
شاید بعضی افراد خیلی کمتر از ایمیل استفاده کنند اما در هر صورت ایمیلی دارند که در صورت ضرورت از آن استفاده میکنند. نحوه ارتباط مردم با یکدیگر شروع به تغییرات چشمگیری کرد و بازاریاب ها دریافتند که بازاریابی ایمیلی می تواند راهی موثر برای تبلیغات باشد. بهینهسازی برای موبایل یکی از تکنیکهایی است که تضمین میکند ایمیلها بر روی دستگاههای مختلف به درستی نمایش داده میشوند و در نتیجه تجربه کاربری بهبود یافته و نرخ باز شدن و کلیک افزایش مییابد. ایمیل های تبلیغاتی تنها برای مشتریان جدید بهکار گرفته نمی شوند و شما می توانید محصولات جدید یا کد تخفیف را در این ایمیل به مشتریان فعلی خود نیز ارسال کنید. نرخ باز شدن، نرخ کلیک، نرخ تبدیل، و نرخ لغو اشتراک از جمله معیارهای کلیدی هستند که باید برای ارزیابی عملکرد کمپینها بررسی شوند. برای کاهش نرخ لغو اشتراک، محتوای ایمیلها را مرتبط و ارزشمند نگه دارید، و اطمینان حاصل کنید که مشتریان به راحتی میتوانند تنظیمات اشتراک خود را تغییر دهند.
برندسازی مداوم در کمپین های ایمیلی برای ایجاد اعتماد و شخصی سازی سایر تعاملات با مشتری ضروری است. برندسازی مداوم به ایجاد اعتماد و آگاهی در بین مخاطبان، تقویت وفاداری مشتری و بهبود درک کلی آنها از برند شما کمک می کند. ایجاد یک موضوع جذاب و مرتبط تضمین می کند که ایمیل های شما از صندوق ورودی شلوغ متمایز می شوند و منجر به نرخ باز شدن بیشتر و اثربخشی بهتر کمپین می شود. هنگامی که یک لیست ایمیل قوی دارید، مهم است که محتوای جذاب و ارزشمندی ایجاد کنید که مشترکین شما را علاقه مند نگه دارد. این ممکن است شامل پستهای وبلاگ، اینفوگرافیکها، ویدئوها یا انواع دیگری از محتوا باشد که به آموزش مخاطبان شما و ایجاد اعتماد با آنها در طول زمان کمک میکند.
ایمیل را با بازاریابی پیامکی ترکیب کنید تا دسترسی خود را گسترش دهید و مخاطبان را جایی که معمولا در آن حضور دارند، به مشتری تبدیل کنید. نیازی به ارائه همه کمپینها از طریق پیامک ندارید؛ در عوض، اهداف خاصی را برای این کانال مکمل تعیین و آنها را دنبال کنید. به یاد داشته باشید، برای اینکه کاملا ارتباط داشته باشید، ابتدا باید قبل از ارسال پیامک، مشارکت آنها را دریافت کنید و نگران بودجه بندی زیاد نباشید. با ابزارهای مناسب، این یک رویکرد بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه است که می تواند معجزه کند. امروزه بازاریابی به روش ایمیلی با استفاده از هوش مصنوعی به بالاترین سطح خود رسیده است.
این روش، سفری شخصیتر از خدمات مشتری را برای مخاطبان به همراه دارد و انجام آن نیز بسیار آسان است. برخی پلتفرمهای بازاریابی ایمیلی هستند که میتوانند این پل ارتباطی را به راحتی برقرار کنند و کمپینهای مختلف را با تمامی شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید. شبکههای اجتماعی، جزء جداییناپذیر هر استراتژی موفق بازاریابی ایمیلی محسوب میشوند. این ابزارهای قدرتمند بازاریابی، میتوانند با همکاری نزدیک با هم، به گسترش هرچه بیشترِ دامنهی برند شما کمک کنند. آژانس نمو مارکتینگ، در سال 1399 فعالیت خود را در شهر شیراز آغاز کرد و اکنون بیش از دهها پروژه موفق در کارنامه خود دارد.
اگرچه این اقدام او منجر به فروش ۱۳ میلیون دلاری شد، اما لقب پدر اسپم را برای او به ارمغان آورد! بازاریابی ایمیلی یکی از ابزارهای قدرتمند برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان، ایجاد ارتباطی پایدار و افزایش فروش است. این روش با ترکیب هزینه پایین، انعطافپذیری بالا و توانایی شخصیسازی پیامها برای هر کاربر، به یکی از موثرترین استراتژیهای بازاریابی تبدیل شده است. در این مقاله، با تمرکز بر نکات کلیدی طراحی کمپینهای موفق ایمیل مارکتینگ و استراتژیهای افزایش نرخ باز شدن و تعامل ایمیلها، شما را در بهبود نتایج بازاریابی یاری خواهیم کرد. مانند اشتراکگذاری پستهای وبلاگ، محصولات یا صفحات لندینگ، اشتراکگذاری لینکهای ویدیو آنها را در مقابل چشمان مخاطبان شما قرار میدهد. علاوه بر این، باعث افزایش تعامل محتوای شما میشود که میتواند منجر به نشان دادن ویدیو به افراد بیشتر توسط الگوریتم بازنشر ویدیو شود.
با توانایی خودکارسازی کمپین ها و ردیابی معیارهایی مانند نرخ باشدن ایمیل و نرخ کلیک، کسب و کارها به راحتی می توانند موفقیت تلاش های بازاریابی ایمیلی خود را اندازه گیری کنند. همانطور که تکنولوژی به تکامل خود ادامه می دهد، بازاریابی با ایمیل نیز احتمالاً به سازگاری خود ادامه می دهد و ابزاری ارزشمند برای کسب و کارها برای ارتباط با مشتریان خود باقی خواهد ماند. با پیشرفتهای فناوری مانند هوش مصنوعی، دادههای بزرگ و ابزارهای تحلیل پیشرفته، نرمافزارهای CRM امکانات گستردهتری برای بهینهسازی و خودکارسازی فرآیندها فراهم کردهاند. انتخاب یک CRM مناسب، با توجه به نیازهای خاص و اهداف کسبوکار شما، میتواند تحولی بزرگ در عملکرد سازمان ایجاد کند. اگر به دنبال یک CRM ساده و رایگان هستید، HubSpot CRM یکی از گزینههای ایدهآل است.
● افزایش تعاملات کاربران با ایمیلهای شما میتواند موجب بهبود رتبهبندی سایت شما شود، زیرا موتورهای جستجو به تعاملات کاربران با محتوای آنلاین اهمیت زیادی میدهند. ایمیلهای تشکر راهی عالی برای نشان دادن قدردانی از مشتریانی است که اقدام مورد نظر شما را انجام دادهاند. میتوانید این ایمیلها را پس از خرید، ثبتنام در فهرست ایمیلها، یا شرکت در نظرسنجی ارسال کنید. میتوانید ایمیلهای تراکنشی را به عنوان سوابق رسمی تعاملات مشترک با شرکت در نظر بگیرید. این ایمیلها به صورت انبوه برای لیست ایمیل ارسال نمیشوند؛ بلکه به طور خاص برای یک مشترک ارسال میشوند و در پاسخ به اقدامات فردی او هستند. علاوه بر این، ایجاد تیترهای موضوعی جذاب و پیش نمایش متنی که مشترکین را ترغیب می کند تا ایمیل های شما را باز کنند، بسیار مهم است.
بسیاری از ما ممکن است که تبلیغات ایمیلی و بازاریابی ایمیلی را به صورت مترادف به کار گیریم. در تبلیغات ایمیلی شما یک پیام تبلیغاتی مشخص دارید و قصد دارید از طریق ایمیل آن را برای افراد زیادی ارسال کنید. در این شرایط شما می توانید قوانین اخلاقی را حتی زیر پا بگذارید و یک بانک ایمیل خریداری کنید. در سمت دیگر، بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یک راه ارتباطی بلندمدت و دوطرفه با مشتریان بالقوه و بالفعل است که با مجوز آن ها آغاز می گردد و تنها با رضایت وی ادامه می یابد. این سیستم اولین سرویس ایمیل تحت وب است که با هدف کاهش هزینه های بازاریابی حضوری و تلفنی طراحی و راهاندازی شد. با گذشت زمان، ایمیل مارکتینگ پیشرفت خوبی کرد و به جایی رسید که پیام های انبوه به صندوق دریافتی یا همان Inbox مخاطبان هدف ارسال شدند.
اولین قدم برای شروع ایمیل مارکتینگ، ساختن یک لیست ایمیل از مشترکین و مشتریان بالقوه است. برای جمعآوری ایمیلها میتوانید از تکنیکهای مختلفی مثل ارائه یک محتوای رایگان و با ارزش در ازای ثبتنام با ایمیل، پیشنهاد تخفیف برای مشترکین خبرنامه، برگزاری مسابقات و قرعهکشی و… استفاده کنید. به طور کلی می توان گفت که این ایمیل ها با هدف اطلاع مخاطبان و مشتریان از روند کار ها ارسال می شوند. ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی چیست؟ این روش، یکی از جدید ترین و موثر ترین ابزار های بازاریابی امروزی است. به عبارت ساده ایمیل مارکتینگ را می توان یک راه و کانال ارتباطی مستقیم و کاربردی در نظر گرفت که ارتباط هدفمند و بدون واسطه برقرار می کند.
تمیز نگه داشتن لیست، قابلیت ارسال ایمیل را بهبود می بخشد و تضمین می کند که پیام های شما به مخاطبان مناسب برسد. ایمیلهای رویداد، اقدامات خاصی را از سوی گیرنده انجام میدهند و برای ارائه اطلاعات مهم ضروری هستند. نمونههایی از این پیامها اعلانهای سبدهای افتاده و پیامهای بازنشانی رمز عبور هستند. انواع دیگر عبارتند از تأیید خرید، بهروزرسانی وضعیت سفارش، یادآوریهای سفارش مجدد، و رسیدهای ایمیل. روش مهم دیگر این است که به طور منظم لیست ایمیل خود را با حذف مشترکین غیرفعال پاک کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری