تبلیغات هدفمند کلیدی برای جذب مخاطب مناسب2023-05-29
راهنمای جامع برای ایجاد استراتژی تبلیغاتی موثر و هدفمند
به این ترتیب میتوانید مجدداً آنها را با پیشنهادها و تبلیغاتی از کالاهای مشابه یا مرتبط هدف قرار دهید. کمپینهای تبلیغاتی، اگر به درستی طراحی و اجرا شوند، میتوانند نقش مهمی در رشد و موفقیت کسبوکارها ایفا کنند. از اطلاعرسانی به مشتریان گرفته تا تغییر رفتار آنها و تثبیت جایگاه برند، این ابزارها برای رسیدن به اهداف بازاریابی حیاتی هستند. استفاده از تکنیکهای نوین و تحلیل دادهها، کلید موفقیت در دنیای رقابتی امروز است.
همچنین کانالهای دیجیتال از انعطافپذیری فوقالعادهای برخوردارند؛ طوری که برندها میتوانند در پلتفرمهای مختلف، با روشهای متنوع و با هر بودجهای، به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. در تبلیغات دیجیتال، ابزارهای بسیاری، از جمله ابزارهای رایگان سئو، در اختیار شما هستند تا استراتژی تبلیغاتیتان را هوشمندانهتر و مؤثرتر اجرا کنید. یکی از بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری، تبلیغات در شبکههای اجتماعی است. این نوع تبلیغات شامل قراردادن تبلیغات پولی در شبکههای اجتماعی، معمولاً از طریق مدل پرداخت به ازای کلیک است. چه ظروف آشپزخانه بفروشید و چه نرمافزار، کاربران اگر بتوانند محصول شما و شیوۀ کارکردن آن را ببینند و تجسم کنند، بیشتر ترغیب به خرید میشوند.
اینطوری به افرادی دسترسی پیدا می کنین که به احتمال زیاد به محصولات یا خدماتتون علاقه مند هستن. تبلیغات هدفمند می تونه به شما کمک می کنه تا تلاش های تبلیغاتی خودتون رو با استراتژی کلی بازاریابی خودتون هماهنگ کنین و با پیام مناسب به افراد مناسب دسترسی پیدا کنین. مثلا اگر استراتژی بازاریابی شما شامل تمرکز روی ایجاد آگاهی از برند باشه، می تونین از تبلیغات هدفمند برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر استفاده و شانس دیده شدن برندتون رو افزایش بدین. در دنیای تبلیغات و بازاریابی، امروزه موفقیت کمپینهای بازاریابی به شدت به نحوه هدفگذاری و رساندن پیام به مخاطبان خاص بستگی دارد. تبلیغات هدفمند، که به معنای طراحی و ارسال پیامهای تبلیغاتی به گروههای خاص با توجه به نیازها و علایق آنهاست، نقش کلیدی در بهبود اثربخشی این کمپینها ایفا میکند. پنل پیامکی پیام رسان، برای کسب و کار خرد و کلانی که قصد دارد تا با ارسال پیامک، بودجه تبلیغات را به گونه ای مدیریت کند که بصورت مستمر ، موثر و هدفمند تبلیغات داشته باشد مناسب است.
برای استفاده از این نوع تبلیغ باید حساب کاربری خود را در Google Merchant Center ایجاد کنید. برای موفقیت در تبلیغات شبکههای اجتماعی، باید پلتفرم مناسب را انتخاب کرده و در مرحله بعدی، محتوای متناسب را منتشر کنید. انواع مختلفی از تبلیغات در این پلتفرمها وجود دارد، از جمله تبلیغات ویدیویی، تبلیغات تصویری، استوریها و تبلیغات کروسل (Carousel Ads). با توجه به اینکه ۸۸.۰۲ درصد از جستجوهای کاربران در آسیا در گوگل انجام میشود ( Statcounter)، تبلیغات در این پلتفرم میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد.
در عین حال، آگاهی از هزینه کمپین تبلیغاتی و مدیریت صحیح آن، یکی از عوامل کلیدی در موفقیت این نوع تبلیغات است. در میان روشهای مختلف تبلیغات هدفمند، تبلیغات پیامکی از پنل اس ام اس به دلیل ویژگیهای خاص خود به عنوان یکی از بهترین و مؤثرترین روشها شناخته میشود. یکی از مثالهای واقعی، شرکتی است که با انجام تحقیقات بازار و مخاطبشناسی دقیق، در مدت شش ماه به ۳۰ درصد بازگشت سرمایه (ROI) بالاتر دست یافت. در این راستا، پیام تبلیغاتی آنها با رعایت اصول روشهای تبلیغات مناسب و برنامهریزی تبلیغات گامبهگام تهیه شد. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات میتوان کمپینهای تبلیغاتی را بر اساس ویژگیهای مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپینهای تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگیهای شخصی، رفتار و علاقهمندیهای مخاطب ایجاد کرد.
از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی مشتری جذب کنید
توجه داشته باشید که مثل تعیین پرسونا، لزومی ندارد که دائماً به استراتژی تعیینی خود سر بزنید و آن را تغییر دهید؛ در واقع، هنگام تعیین استراتژی کلی، استراتژی هدفگیری هم مشخص میشود. در گام اول پس از بخشبندی بازار، شما باید پرسونای مشتری بالقوه که نمایندهٔ آن بخش است، تعریف کنید. با این کار، تشخیص این مسئله که در کجا و با چه پیامی به سراغ این بخش بروید، راحتتر میشود. برای اینکه کار با موفقیت انجام شود، لازم است که دقیق به جزئیات بپردازیم؛ به همین خاطر، این بخش را به ۶ قسمت تقسیم میکنیم تا هر مورد را جداگانه بررسی کنیم. در نتیجه، ارزشش رو داره که تست A/B رو به صورت منظم انجام بدین تا ببینین کدوم تبلیغات در سناریوهای خاص بهترین عملکرد رو دارن و کدوم موارد نمی تونن کارآمد باشن.
نرخ بازگشت سرمایه یا ROI، معیار مهم دیگه ای برای سنجش موفقیت کمپین های تبلیغاتی شماست. اساسا، این نرخ میزان درآمد هر واحد هزینه صرف شده برای تبلیغات رو محاسبه می کنه. با تبلیغات هدفمند، معمولا بازده بالاتری دارین چون هزینه ها فقط برای افرادی صرف می شه که احتمال تبدیل بالایی دارن. این نوع کمپین ها با سه هدف اطلاعرسانی به مشتریان، تأثیرگذاری بر رفتار مخاطبان، و تقویت جایگاه برند طراحی میشوند. تأثیرگذاری بر رفتار مخاطبان با استراتژیهای هدفمند منجر به تعامل و خرید بیشتر میشود.
یا در مثالی دیگر، توییتر شبکهای اجتماعی با محتوایی بسیار کوتاه است اما در اینستاگرام میتوان با کپشننویسی مناسب، محتوایی طولانی تهیه کرد. پیش از آنکه به شکل دقیقتری تبلیغات هدفمند اینترنتی را مورد بررسی قرار دهیم باید اشارهای به نکات مهمی داشته باشیم. همانطور که پیشتر هم گفته شد، تبلیغات هدفمند را میتوان در پلتفرمهای مختلفی سازماندهی کرد. اینکه در چه محیطی این کار را انجام دهید بستگی نوع کسب و کار و فعالیت شما دارد. فرض کنید فردی به فروشگاه اینترنتی X جهت خرید لوازم ورزشی مراجعه کرده و سبد خرید خود را تا انتها پیش نبرده است یا صرفا از محصولات دیدن کرده است. تبلیغات ریتارگتینگ در سایتهای دیگری که کاربر به آنها مراجعه میکند اجرا میشود، بدین صورت که در حاشیه آن سایتها محصولات سایت X تبلیغ میشود.
نکات مهم برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی موفق
در روشی دیگرمیتوانید فهرستی از سایتهایی که مشتریان شما آنها را دنبال میکنند تهیه کنید. سپس آنها را براساس موضوع و نوع مخاطب دستهبندی کرده و برای هر تبلیغ خود گروه مناسبی از این سایتها را برای نشر آن انتخاب کنید. حتی میتوانید صفحاتی از آنها را برای درج تبلیغ خود انتخاب کنید که حاوی پست مرتبط با خدمات و محصولات شما باشند. یکی از مهمترین فاکتورهای تبلیغات هدفمند، دستهبندیکردن مخاطبان (Audience Segmentation) است. باید همۀ مخاطبان خود را بشناسید و براساس معیارهایی درست، آنها را دستهبندی کنید. هنگام طراحی و اجرای تبلیغ مشخص میکنید که کدام گروه، هدف این تبلیغ هستند و چه محتوا یا رسانهای در جذب آنها مؤثرتر عمل میکند.
در این مقاله، نحوهٔ بهرهگیری از این استراتژی بازاریابی قدرتمند را همراه با هر آنچه که لازم است بدانید تا کسبوکارتان را رشد دهید، برای شما شرح خواهیم داد. با طراحی مشوقهایی برای مشتریان وفادار، میتوانید انگیزههای خرید را در بلندمدت حفظ کنید. بعد از عضویت در خانواده ی پیام رسان، یک خط رند و زیبا از اپراتور 5000 به نام شما احراز هویت میشه،علاوه بر اون میتونین هم از سایر اپراتورها، خط اختصاصی با شماره ی دلخواه خودتون رو هم خریداری کنین. استراتژی PPC (Pay-Per-Click) تبلیغات شامل نتایجی است که با برچسبهای Ad یا Sponsored در بالای صفحات یا پایین نتایج گوگل ظاهر میشوند. بودجه تبلیغات پولی عامل مهمی در تعیین جایگاه و مدت زمان نمایش تبلیغ شما است.
به همین خاطر، در ادامه، برخی از ابزارهای تأثیرگذار بر Targeted Marketing که شما را در بهرهگیری از این متد، یاری میکنند را برایتان شرح خواهیم داد. پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان بهصورت سریع و مؤثر میتواند حس اعتماد را در آنان ایجاد کند. تعامل مؤثر با مشتریان و ایجاد اعتماد در آنان یکی از کلیدهای موفقیت در تبلیغات است. ابزارهای مختلفی مانند Google Analytics و Social Media Insights به شما این امکان را میدهند که عملکرد کمپینها را بررسی کنید و دادههای دقیقی درباره رفتار مخاطبان بهدست آورید.
در سامانه پیامکی پیام رسان می توانید به افراد مورد نظر خود پیامک متنی و پیام صوتی ارسال کنید. با ثبت نام پنل رایگان پیام رسان، انواع امکانات جهت ارسال پیامک در اختیار کاربران قرار می گیرد. تبلیغات اثربخش نیازمند شناخت دقیق از بازار هدف، پیامهای جذاب، انتخاب کانالهای مناسب و استفاده از محتواهای خلاقانه است. همچنین، تجزیه و تحلیل نتایج و تعامل با مشتریان از دیگر عوامل کلیدی موفقیت در این زمینه بهحساب میآید. با رعایت این اصول و روشها، کسبوکارهای مختلف میتوانند کمپینهای تبلیغاتی خود را بهبود بخشند و به نتایج مطلوب دست یابند.
این ابزارها برای یادآوری اس ام اسی خریدها، ارسال کد تخفیف پیامکی و ایجاد تعاملی مستقیم برای درگیر کردن مخاطب، بسیار مؤثر هستند. Facebook Ads و Google Ads دو ابزار قدرتمند برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی هدفمند هستند. برای انجام این کار، میتوانید از طرق مختلف، دادههای مربوط به مشتریان فعلی و احتمالی را بررسی و دستهبندی نمایید. فرض کنید که میخواهید برای کمپین تخفیفات ویژهٔ روز مرد، برای کسبوکارتان، یک فروشگاه لباس برند وارداتی مردانه، کمپین تبلیغاتی راهاندازی کنید. در این شرایط، ابتدا لازم است که کانال بازاریابی مد نظرتان را انتخاب نمایید؛ برای مثال، بازاریابی پیامکی.
پیادهسازی تبلیغات هدفمند میتواند مزایای متعددی را برای کسبو کارها به ارمغان بیاورد. در ادامه به چند مزیت کلیدی اشاره میکنیم که بیشتر کسبوکارها میتوانند از آنها بهرهمند شوند. مثلا می تونین ارزش کل تبدیل ها رو با هزینه کمپین بازاریابی هدفمند مقایسه کنین و ببینین آیا در مجموع نتیجه مثبت بوده یا نه.
بهیاد داشته باشید که دنیای تبلیغات همیشه در حال تغییر است، بنابراین شما باید همواره در حال یادگیری و انطباق با ترندهای جدید باشید. در دنیای پررقابت امروز، تبلیغات برای هر کسبوکاری بهعنوان یکی از ارکان اصلی برای رشد و جذب مشتریان جدید به شمار میرود. با وجود اینکه روشها و کانالهای تبلیغاتی به طور مداوم در حال تغییر و تحول هستند، اما برخی از روشهای کلاسیک و جدید میتوانند به طور موثری در جلب توجه مخاطبان و افزایش فروش تاثیرگذار باشند.
در این مثال، اگر بخواهید برای تمام افرادی که در منطقهٔ مورد نظرتان قرار دارند، پیامک تبلیغاتی بفرستید، نیازمند بودجهٔ کلانی بر اساس هزینهٔ اس ام اس انبوه و قیمت پنل اس ام اس هستید. در سامانه پیامکی پیام رسان می توانید بصورت آنلاین ثبت نام کنید و در کمتر از 5 دقیقه پنل اس ام اس خود را به همراه خط هدیه و پیامک رایگان تست دریافت کنید. کاله بهعنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح محصولات لبنی و پروتئینی، برای تغییر نگرشها و ادراکات مخاطبان در حوزهٔ سلامت مواد غذایی، کمپین جامعی را اجرا کرد. در این کمپین، تحقیقات بازار و مخاطبشناسی دقیق به تیم تبلیغاتی کمک کرد تا محتوای مناسبی برای شبکههای اجتماعی و تلویزیون تهیه کنند. در پایان، شرکت از طریق نظرسنجی آنلاین و بررسی فروش، متوجه شد این کمپین تا ۱۵ درصد در ایجاد ترجیح برند و افزایش فروش اثرگذار بوده است.
تبلیغات همسان و تبلیغات بنری هم از جمله موثرترین انواع تبلیغات دیجیتال هستند. بهکارگیری ابزار دیجیتال در تبلیغات یک راه موثر و کمهزینه برای افزایش آگاهی از برند است. بدیهی است که ایونتهای تبلیغاتی، با ایجاد تجربهای متفاوت و ماندگار، نه تنها برند شما را معرفی میکنند، بلکه ارتباط عمیقتری با مخاطبانتان ایجاد میکنند. دانستیم که تبلیغات یک ابزار قدرتمند است که کالاها و خدمات را از یک «محصول معمولی» به یک تجربه خرید بهیادماندنی برای مشتری تبدیل میکند. برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثالهای کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آوردهایم، توجه کنید. در صورتی که شناسایایی صحیح و هدفگیری دقیقی در هنگام تقسیمبندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینکتان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغاتتان خواهید شد.
گوگل با توجه به هزینه و کیفیت تبلیغ، جایگاه آن را در نتایج جستجو تعیین میکند. کانون ایران نوین بهعنوان بهترین شرکت تبلیغاتی ایران، صفر تا صد تبلیغات آفلاین و آنلاین را برای کسبوکارها اجرا میکند. دپارتمانهای مختلف کانون ایران نوین با بهرهمندی از دانش روز مارکتینگ و ابزارهای روز دنیا مثل هوش مصنوعی، بالاترین کیفیت را به مشتریان محترم ارائه میکند. تبلیغات هنری است که در طول زمان و با توجه به ظهور رسانهها و کانالهای جدید همواره درحال رشد و تغییر است.
در برخی از تبلیغات پادکست، میزبانها از تجربیات شخصی خود دربارۀ محصول یا خدمات حامی حرف میزنند و بدین ترتیب، تبلیغ را جذابتر میکنند. مشتریان امروزی معمولاً به رتبهبندیهای آنلاین و سایتهای بررسی سر میزنند و عملکرد کسبوکارها را مرور میکنند. بهترین بخش ماجرا این است که شما به تجهیزات پیشرفته برای انجام این کار نیاز ندارید.
آمار و اطلاعات به شما کمک میکند رفتار مخاطبان هدف را در کمپینهای قبل بررسی کنید و در برنامههای جدید خود براساس موارد واقعیتر سراغ آنها بروید. بدون شک مدیران از صرف هزینه در برنامههای تبلیغاتی دنبال خروجیهای مطلوب هستند و از سوی دیگر منابعی که در اختیار بازاریابها و تیمهای تبلیغات یک کسب و کار قرار دارد، محدود است. در این مقاله فهمیدیم بازاریابی هدفمند چیست و چقدر میتواند باعث رشد کسبوکار شود. دستهبندیهایی که گروههای مشتاق به محصول یا خدمت را شناسایی میکنند تا انواع اقدامات بازاریابی و تبلیغات مطابق سلیقه و خوشایند آنها طراحی شود. پیام شما باید مخاطب را جذب کند، اطلاعات مفید ارائه دهد و در نهایت او را به اقدام وادارد. برای ایجاد یک پیام موثر باید به نیازها و مشکلات مخاطبان هدف توجه کنید و آنها را در پیام خود منعکس کنید.
این رویکرد ممکن است در کوتاهمدت مؤثر باشد، اما در بلندمدت به برند آسیب میزند و باعث از دست دادن اعتماد و وفاداری مشتریان میشود. تبلیغاتی که نیازها و علایق مخاطبان را در نظر نگیرد، نمیتواند تأثیرگذار باشد. تبلیغات به عنوان یکی از ستونهای اصلی بازاریابی، تحول چشمگیری در سال ۲۰۲۵ تجربه میکند. پیشرفت تکنولوژی، تغییر رفتار مصرفکنندگان و ظهور پلتفرمهای جدید، فرصتهای تازهای برای تبلیغات موثر ایجاد کرده است. ما روشهای روشهای تبلیغاتی که در سال ۲۰۲۵ بیشترین اثربخشی را دارند را مورد ارزیابی قرار دادیم. ممکن است مخاطب هدف بر اثر تبلیغات انجام شده دچار نارضایتی شود و بیش از رسیدن به چنین شرایطی باید تعداد دفعات پخش تبلیغات برای او محدود شود که به آن «Frequency Capping» میگویند.
{تبلیغ در موتورهای جستجو (Search Engine Advertising)
|}یعنی ممکن است حتی با یک بار بازدید از صفحهای در یک وبسایت برای مدتی طولانی تبلیغات یک محصول خاص را مشاهده کنید. برای مثال، ممکن است مدتها بعد از خرید تلفن همراه باز هم تبلیغات مربوط به گوشیهای موبایل را دریافت کنید. علاوه بر این، تبلیغ کنندگان غیر از کوکیها از روشهای دیگری هم میتوانند درباره شما اطلاعات لازم را به دست آورند. با مشاهدهٔ بازدهی بالا و فرآیند مقرونبهصرفهٔ بازاریابی هدفمند، این استراتژی مارکتینگ به یکی از باارزشترین روشها برای جذب مشتری، تبدیل شد. یک ویدیو میتواند به راحتی اطلاعات را منتقل کند و در عین حال سرگرمکننده باشد. با توجه به محبوبیت ویدیو در شبکههای اجتماعی، این فرمت گزینهای عالی برای جذب مخاطب است.
- البته این رویدادها باید همیشه در چارچوب اهداف گستردهتر برند باشد، وگرنه نتیجۀ عکس خواهد داد. {
- چنین اطلاعاتی در فهم مشتری و نحوه تصمیمگیری برای خرید به کسب و کار کمک میکنند. |}{
- به این ترتیب میتوانید مجدداً آنها را با پیشنهادها و تبلیغاتی از کالاهای مشابه یا مرتبط هدف قرار دهید. |}
- وقتی با افراد متناسب با پیام خودتون تماس برقرار کنین، می تونین مطمئن باشین که برند شما توسط افرادی دیده می شه که به احتمال زیاد به چیزی که ارائه میدین علاقه دارن.
- با بهرهگیری از بازاریابی هدفمند، تعداد بیشتری از مخاطبان شما، بهدلیل مرتبط بودن نیازهایشان با محصولات و خدمات برندتان، فعالیتی که از آنها خواستهاید را به اتمام میرسانند. {
- علاوه بر این، با وجود کانالهای متعدد، موفقیت در گرو استفاده از محتوای مناسب، در زمان مناسب و برای مخاطب مناسب است. |}
چگونه برای جذب مشتری تبلیغ کنیم؟ همانطور که دیدید، روشهای تبلیغاتی زیادی برای جذب مشتری وجود دارد. نکتۀ کلیدی این است که روشهایی را بیابید که برای کسبوکار شما بهتر کار میکنند؛ سپس آن روشها را اجرا و مورد ارزیابی قرار دهید و نتایج را بهطور دقیق تجزیهوتحلیل کنید. به این ترتیب، متوجه خواهید شد که بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری، با صرف زمان و انرژی کمتر، بهترین نتایج را برای شما به ارمغان میآورد. کسبوکارها از روشهای مختلفی برای جلب توجه مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان خریدار استفاده میکنند. در ادامه 20 مورد از بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری را به شما معرفی میکنیم.
حتی بسیاری از برندها از محتوای تولیدشده توسط کاربر بهعنوان ویدئوهای آموزشی خود استفاده میکنند و درواقع به مشتریان خود اجازه میدهند که این کار را برایشان انجام دهند. تبلیغات چریکی (Guerrilla Marketing) یکی از بدیعترین و مبتکرانهترین انواع تبلیغات است که به دلیل خلاقانه بودن، روی مشتریان تأثیر آنی و زیادی میگذارد و باعث جذب آنان میشود. در این شیوۀ تبلیغاتی، از تکنیکهای غیرمتعارف خلاقانه برای دستیابی به حداکثر تأثیرگذاری با هزینۀ کم استفاده میشود.
در نهایت، با تعیین اهداف SMART، کسبوکارها نهتنها مسیر روشنی برای برنامهریزی تبلیغات ترسیم میکنند، بلکه میتوانند بهطور مداوم عملکرد کمپین را ارزیابی و اصلاح کنند. این فرایند موجب میشود منابع مالی و زمانی به شکلی بهینه مصرف شود و در رقابت با سایر برندها، مزیت قابلتوجهی برای سازمان ایجاد گردد. اما انتخاب روشهای تبلیغاتی موثر، میتواند تأثیر زیادی در رشد کسبوکارها داشته باشد. در این مقاله به معرفی ۱۰ روش تبلیغاتی که به دلیل شرایط و ویژگیهای بازار ایران، از اهمیت بالایی برخوردار است، اشاره میکنیم.
با انجام این مراحل، میتوانید نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه را بهبود بخشیده و تجارب مشتریان را ارتقاء دهید. همچنین، با افزایش آگاهی از برند، هدفگیری دقیقتر جمعیت و علایق خاص و توانایی دستیابی به مخاطبان گستردهتر، میتوانید اثربخشی تبلیغات خود را افزایش دهید. توانایی ردیابی و اندازهگیری موفقیت کمپینها و کاهش هزینههای جذب هر مشتری، از دیگر مزایای این نوع تبلیغات است. با هدفگیری مجدد مشتریان قبلی و همسویی بهتر با استراتژی کلی بازاریابی، میتوانید به رشد پایدار و موفقیت بیشتر کسبوکار خود دست یابید. کمپین تبلیغاتی تبلیغات هدفمند به کسب و کارها این امکان را میدهد که با شناسایی دقیق نیازها و خواسته های مخاطبان، محتوای تبلیغاتی خود را به گونهای طراحی کنند که بیشترین تاثیر را داشته باشد. این فرآیند، که با نامهایی چون طراحی کمپین تبلیغاتی شناخته میشود، نقش بسزایی در افزایش فروش و جلب مشتریان جدید ایفا کند.
با افزایش مکان هایی که تبلیغاتتون رو نمایش میدین، مکان هایی که مشتریان هدف شما شنا می کنن رو راحت تر پیدا می کنین و تاکتیک ها رو متناسب با اون تنظیم می کنین. وقتی که افراد پیشتاز رو شناسایی کردین، می تونین از طریق آزمایش مداوم A/B، بهینه سازی های لازم رو انجام بدین تا بهترین بازگشت سرمایه رو تجربه کنین. با فکر کردن خارج از چارچوب می تونین بدون از دست دادن تمرکز، دسترسی خودتون رو گسترش بدین. بازاریابی هدفمند هم به عمق شخصی و هم به وسعت علاقه مندی مخاطبان متکی هستش.
اطلاعات مربوط به تراکنشهای مشتریان را بررسی، ثبت و تحلیل کنید تا محبوبترین و راحتترین فرآیند را انتخاب نمایید. این اطلاعات تراکنش، شامل تاریخچۀ خریدها، روشهای پرداخت، میزان و تعداد دفعات استفاده از کوپنها و کدهای تخفیف و… میشود. استفاده از هنر داستانگویی در تبلیغات میتواند احساساتی را بهوجود آورد که مشتریان را به خرید ترغیب کند و یک تبلیغ اثربخش داشته باشید. پیام تبلیغاتی باید بهوضوح بیانگر ارزشهای برند و مزایای محصول یا خدمات باشد. از عبارتهای ساده و مستقیم استفاده کنید که معنای واضحی داشته باشد و به راحتی در ذهن مشتریان باقی بماند.
زمانی که تبلیغات با احساس یا هدفی خاص گره بخورد، بیشتر احتمال دارد که توجهها را به خودش جلب کند. برای مثال برند کوکاکولا در کمپینهای تبلیغاتی خود، محصولش را با لحظات خوش با خانواده و دوستان پیوند داده است. همین مورد باعث میشود کوکاکولا یکی از انتخابهای اصلی ما برای مهمانی و دورهمیهایمان باشد.
نکته مهمی که در تبلیغات هدفمند اینترنتی باید بررسی کنیم، نقش رپورتاژ آگهی در این نوع از تبلیغات است. در نگاه اول شاید رپورتاژ آگهی را نتوان به عنوان یک تبلیغات هدفمند درنظر گرفت چراکه به طور معمول، یک متن کلی نوشته و در سایتهای مختلف منتشر میشود. اما فرض کنید که محصولات یا خدمات شما در مورد رژیمهای غذایی باشد و مطلبی علمی در این رابطه تهیه و آن را در یک مجله اینترنتی پزشکی و سلامت منتشر کنید. در این نوع از تبلیغات هدفمند میتوانید زمان مشخصی از روز را تعیین کنید تا در این زمان، تبلیغات شما نمایش داده شوند. به طور مثال ساعات ۵ تا ۸ عصر زمانی است که افراد از محل کار خود به خانه میآیند و در طول این مدت به طور معمول در اینترنت به جستجو میپردازند. به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده است که جستجویی در رابطه با یک محصول انجام داده باشید و تا هفتهها در سایتهای مختلف یا گوشی همراه خود، تبلیغاتی مرتبط با آن محصول را دیده باشید.
برای موفقیت در تبلیغات، مهم است که اهدافی که میخواهید برندتان با آنها شناخته شود را شناسایی کنید و این مفاهیم را از طریق داستانها یا ویدئوهای جذاب در تبلیغات خود بگنجانید. همچنین، همکاری با اینفلوئنسرهایی که با ارزشها و شخصیت برند شما همخوانی دارند، میتواند ارتباط مثبت برند شما با مخاطبان را تقویت کند و تأثیر ماندگاری بر مخاطبان بگذارد. تبلیغات این قدرت را دارد که مشتریان جدید را جذب و مشتریان فعلی را به خرید دوباره ترغیب کند. بدیهی است که با شناسایی و برجسته کردن ویژگیهای منحصربهفرد و متمایز محصولات یا خدمات در تبلیغات، میتوان به طرز چشمگیری به افزایش فروش کمک کرد. با کسبوکارهایی که پایگاه مشتری مشابهی با شما دارند، اما رقیب مستقیمتان محسوب نمیشوند همکاری کنید و با استراتژیهای مناسب، مشتریان یکدیگر را هدف قرار دهید. برای مثال، یک سایت لباس کودک و یک برند تولید اسباببازی میتوانند برای ارائۀ تخفیفها و مشوقها به مشتریان یکدیگر، باهم همکاری کنند.
ناگفته نماند که ادوردز و پلتفرم ادز هریک از شبکههای اجتماعی، از مهمترین ابزارهای این نوع تبلیغات محسوب میشوند. آنها به شما اجازه میدهند مخاطبان خود را براساس فاکتورهایی مثل فاصله از محل کسبوکار شما، سن، علایق و… هدف قرار دهید. متأسفانه استفاده از آنها در ایران با چالشهای زیادی همراه بوده و گاهی غیرممکن است. این کارکرد به برندها امکان میدهد اطلاعات مفیدی درباره محصولات یا خدمات خود به مشتریان ارائه دهند و آگاهی آنها را افزایش دهند. در این روش از تبلیغات هدفمند از سامانههای پیامکی برای ارسال پیامهای تبلیغاتی مستقیم به شمارههای موبایل استفاده میکنند. از آنجایی که همه افراد نسبت به پیامکهای دریافتی خود واکنش نشان میدهند، در این روش پیام تبلیغاتی شما قطعا دیده میشود.
استفاده از تبلیغات ارزانقیمت یا غیرحرفهای ممکن است به اعتبار برند شما آسیب بزند. طراحی مناسب تبلیغات و استفاده از گرافیکهای حرفهای میتواند تفاوت چشمگیری در تأثیرگذاری داشته باشد. این احتمال وجود داره که یک پلتفرم تبلیغاتی برای یک کمپین تبلیغاتی جدید بهترین عملکرد رو ارائه بده. اما وقتی تمام گزینه ها رو امتحان نکرده باشین چطور می تونین متوجه بشین کدوم پلتفرم بهترین عملکرد رو ارائه میده. بازاریابی موثر روی مرز بین تلاش های هدفمند و تبلیغات خیلی خاص حرکت می کنه.
علاوه بر تمام این موارد، امکان نمایش تبلیغ بر اساس جنسیت مخاطب و همچنین محل زندگی در پنل یکتانت وجود دارد. پس از شارژ اکانت، کافی است کمپین موردنظرتان (بنری، همسان، پوش نوتیفیکیشن، ویدیویی یا پیامکی) را بسازید و تنظیمات هدفمندی را انجام دهید. یکی از راههای ارزان برای تبلیغات هدفمند، استفاده از پیامک برای رساندن پیشنهاد به دست هزاران نفر است. یکتانت در کمپینهای پیامکی، گروههای متنوعی در اختیارتان گذاشته است تا هدفمند تبلیغ کنید. این مقاله سعی دارد به شما نشان دهد که بهترین راه برای جذب مخاطب هدفمند، محتوای مناسب است. به زودی متوجه میشوید که شرکتهایی که استراتژی خود را با این جریان محتوا هم راستا کردهاند 67 درصد سرنخ بیشتری نسبت به شرکتهای دیگر دریافت میکنند.
وقتی مخاطب درست را بشناسی، هم هزینهها کمتر میشود، هم فروش بالاتر میرود! به جای قرار دادن یک تبلیغ عمومی در هر نقطه از وب، یک تبلیغ هدفمند به صورت استراتژیک قرار می گیرد تا بر اساس رفتار مشتری گذشته و سایر داده ها به مخاطبان مشخص و مشخصی دست یابد. در این مقاله، قصد داریم به بررسی روشها و تکنیکهای هدفمندسازی تبلیغات بپردازیم و نشان دهیم که چگونه میتوان با استفاده از این استراتژیها، تبلیغاتی هوشمندانهتر و کارآمدتر ایجاد کرد.
کسب و کارهایی که میخواهند، در منطقه و محله ی خود تبلیغات و آگاه سازی داشته باشند، می توانند از پنل پیامکی پیام رسان استفاده نمایند. پنل اس ام اس یک سرویس آنلاین است که به شما امکان میدهد پیامکهای تبلیغاتی انبوه خود را به صورت گسترده و همزمان به تعداد زیادی مخاطب ارسال کنید. با استفاده از پنل اس ام اس، میتوانید به راحتی و با سرعت بالا پیامکهای تبلیغاتی، اطلاع رسانی، یادآوریها و دستورالعملهای مختلف را به مخاطبان خود ارسال کنید. یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود. تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد.
تبلیغات هدفمند در اینستاگرام